Pages

Saturday 25 August 2012

Ambasada


Streda 15/08 byl osudny den...alespon pro me..cekala me navsteva Americke ambasady v Praze. Navstevu Prahy jsem mela spojenou jeste s navstevou pobocky CA a s tim vyzvednuti poytrebnych papiru pro vizum a take predodletova schuzka.
V CA jsem stravila mozna 15 minut, coz me prekvapilo, myslela jsem, ze tam bydu dyl, slecna mi predala muj placement balicek, nechala me podepsat nejake papiry, zaplatila jsem ji poplkatek 1000,- a cekala jsem, ze mi rekne jeste nejake informace...no nakonec jsem slecne jeste ja rikala, kdy nam prijde letenka, protoze se me ptala jestli uz mam letenku a uplne na zacatku se me ptala kam ze to vlastne jedu a jestli uz mam za sebou pohovor....Slecna Dita, se kterou jsem mela schuzku byla nemocna,takze se me ujala nejaka jina, ktera o tom co to je AP v USA nemala ani potuchu...nebo takhle, rikala, ze ty pobyty nedela a ze netusi jak to vse probiha..ok, aspon ze mi dala vsechny potrebne papiry.

Druhy den, ve stredu jsme s nasima dojeli na Karlovo namesti, kde mamka s tatkou zapluli do Starbucks a ja jsem se vydala smer ambasada. Pred budovou uz byli nejaci dva pani security, jeden si me vzal stranou, zeptal se na jmeno, odskrtl si me, prohlidl mi tasku a nechal me tam 5 minut stat. Pote jsem byla vpustena dovnitr, hned jsem odevzdala vsechnu elektorniku (fotak,mobil a sluchatka) do kosicku a papiry s kabelkou jsem sala na pas, ktery projel rentgenem. Dostala jsem vse krome elektorniky zpet + jeste karticku s cislem a sla jsem do prvniho patra. Vubec jsem netusila jak to bude probihat...neco malo ano, ale vlastni zkusenost vzdy sotji za to ;). U okenka c.2 uz byla fronta tak jem se postavila posledni a na radu jserm se dostala po cca 15 minutach, Za okenkem sedel mlady american, vzal si ode me pas, nadepsanou obalku (jmeeno, adresa a telefon), poplatek za kuryrni sluzbu (150,-), SEVIS dokument, DS-160 -tu potvrzujici cast kde je barcode, DS 2016..fotku na vizum si nakonec nikdo nevzal, stacila jim ta co jsem nahrala na ten elektronicky ds-160. Vse jsem odevzdala a pan mi vratil potvrzeni o zaplaceni te kuryrni sluzby, jen mi to podepsal. Pak se slo cekat k okynku cislo 1, kde byla moc mila starsi ceska, zde se platil poplatek za vizum bud $160 nebo 3200,- (podle denniho kurzu). Po zaplaceni jsem si sla sednout do vsdleejsi mistnosti, kde jsem cekala kolem 40minut nez me vyvolali jsmenem. Nejhorsi bylo, ze jak vyvolavali tak jim nebylo vubec rozumnet, hrozne to hrcelo, takze jsem fakt poslouchala kazde jmeno jestli uz me navolaji, nakonec me volali jmenem Odelenkolova :D oni to proste neumejji vyslovit, to same v Anglii, take neumeli :D
U prvniho okenka sedel opet american z okynka 2, udeli otisky prstu, cekala jsem na iknoust (naivni :D) dnes uz se vse dela scannerem, takze nejdrive leva -4 prsty, prava to same a pak oba palce najednou a zase me poslali si sednout a cekam az si me zavola vice konzul. To mohlo jeste trvat kolem peti minut. Kdyz me zavolali podruhe to uz jsem sla k okenku, kde sedel vice konzul. Ptal se me na kde v USA budu zit, o kolik deti se budu starat, jak se holcicky jmenuji a jestli uz jsem nekdy v USA byla a take jestli uz jsem nekdy delala au-pair. Po odpovedi, ze jsem byla v Anglii skoro dva a pul rolu, se usmal a delala si srandu ze uz jsem v aupairovskem duchodu a jestli me to jeste bavi. Konzul by velice sympaticky muz ve strednich letech a pekne se usmival :D. Po mozna peti minutach mi rekl, ze vizum mi prijde do tri dnu domu a ze mi preje hodne stesti. Schuzka ktere jsem se bala, probehla v pohode a vsem kteri se chystaji a treba se boji jako ja, tak nic to opravdu neni, jen by mohli nechata aspon mp3 se sluchatkama, cekani bylo dlouhe.

Takze ambasada za mnou, vizum mi uz i s pasem prislo domu. Ted mi zbyva si uz jen vyridit mezinarodni ridicak, ten si zajdu vyridit az tesne pred odletem, abych tady jeste mohla jezdit. Na pracovni urad me nevzali, pojistovna vyresena, dokonce me pani uz i odhlasila k 16.zari, odletam nakonec uz 16. budu se ucatnit driving kurzu :).

Zbyva 22 dni...nemuzu se dockat az zase projdu pasovou kontrolou na Ruzyni, nastoupim do letadla a po nohama mi zmizi pevnina :))


No comments:

Post a Comment