Pages

Wednesday 23 February 2011

Byt au-pair...nebyl nikdy muj sen

Ja jakozto dite z uplne funkcni rodiny jsem mela naslapnuto na klidny zivot v Plzni, po studiu stredni jsem chtela jit pracovat,zalozit rodinu,opecovavat manzela..Jste se zblaznnili,ne??!!..No mozna tak pred 20ti lety by to bylo zcela normalni...ja jsem se vsak na zacatku ctvrtaku rozhodla ze nebudu sedet 'doma' na zadku a nic nezaziju. Uz ani nevim jak jsem prisla na myslenku vyjet do zahranici jako au-pair,ale deti jsem mela vzdycky rada, u nas na 'vsi' (Nova Hospoda) jsem obcas pohlidala deti znamym mych rodicu, kdyz chteli zajit nerusene na pivko,nebo jen tak, rada jsem si s detma hrala a vzdycky chtela vlastni, jen nejak zatim nebyl nidko kdo by je chtel mit se mnou(lol).
Zacala jsem cist ruzne diskuze a clanky na toto tema a v breznu roku 2008 jsem se dala do vazneho hledani potencionalni rodiny,chtela jsem odjet sice az na konci srpna,cekala me maturita a chtela jsem si uzit poradne posledni prazdniny,vubec.Prvne jsem musela zjistit kam vubec chci..padali navrhy jako Holandsko,Spanelsko,Italie,Anglie..nakonec vyhrala Anglie, prece jen jsem se ucila anglictinu od malicka a navic me vzdycky lakalo se podivat do Londyna.Takze cil me cesty byl urcen, ted uz jen najit rodinku kde bych nebyla otrokyne zaprahla 24/7..(no ono uprimne nakonec to skoro tak bylo,teda to pulirovani baraku jak kr**a...a o deti skoro zadna starost). Nakonec jsem nezvolila agenturu,ale zacala hledat na vlastni pest na strankach APW,vytvorila jsem si profil s uvitacim dopisem a zacala jsem projizdet profily potencionalnich rodin.Rozeslala jsem nekolik vygenerovanych odpovedi,ze se mi rodina libi a ze mam o ne zajem a cekala jestli se nejaka ozve,zatim jsem si udelal profil asi na 'milionech' dalsich stranek, uz ani nevim jmena,jen abych mela vetsi sanci najit rodinu....Po asi dvou tydnech se mi ozvala na mejl rodinka z Londyna, predmesti Mill Hill (typicky zidovska ctvrt,ale kdo to mel tenkrat vedet,ze). Rodina o 5ti clenech, mama prcovala ve skolce,tata v nahravacim studiu jako manazer a 3 deti - 2 kluci 10 a 11 let a holcicka 3 roky.Vypadalo to na super family,hm me dala kontakt na predeslou au-pairku a ta me potvrdila vse co hm psala po mejlech,priblizila mi kde se nachazi dum, jak to u nich v bezny den chodi,co vyzaduji od au-pair, jaka je denni rutina deti..atd. Nakonec asi po 2 mesicich psani rekli ze priletim 31.srpna 08 na letise Londyn-Luton..Ted uz jen zvladnout maturu a jet vstrict novym dobrodruzstvim....
Londyn krasne mesto...zamilovala jsem se do nej, bohuzel v rodine to nevyslo a ani ne po 2 mesicich jsem sup letela zpatky domu k mamince (:D) a dal uz to znate...prace na Katastralnim urade - prace v kancelari, prace v terenu (ta me hodne bavila) ale porad to nebylo ono...pokus cislo 2 vysel, mam skvelou hostfamily,obcas hodne hodne deti a vse co potrebuju....

A co byl muj sen.....ani nevim..vzdycky jsem snila o velke rodine,skvelych pratelich (troufam si rict ze je mam a jsem za ne hrozne rada), a jako asi kazda holka zit jako v pohadce,mit sveho prince na bilem koni a spoustu penez (:))...Ja jsem se vydala po ceste,ktera neni jednoducha, byt daleko od rodiny,pratel neni snadne a nemalo noci jsem probrecela,stezovala si jak to tu nesnasim,ale co me nezabije to me posili,ze.
Nyni je muj sen podivat se do Ameriky, obcas nekdo nechape,ale ja to chci videt na vlastni oci,zazit malej americkej sen,podivat se treba do Las Vegas,tam si hodit kostkou.....a kdo vi treba se mi to povede a ja tady pak budu psat zazitky z USA. Ale to je jeste dlouha cesta..

No comments:

Post a Comment