Pages

Saturday 21 April 2012

Skype s NY

Cele odpoledne jsem stravila na skype s Janickou, se kterou jsme vymysleli otazky co bych se mohla zeptat rodinky z NY se kteryma jsem mela naplanovany hovor na skype ve tri odpoledne. Sepsala jsem si nejake uz minule, ale chtela jsem jich jeste par, nakonec jsme nejake vymysleli a ja napnuta cekala.

* jedna se o rodinu kde jsou tri deti - chlapec 3,5 roku,autista a dvojcatka holcicky - 16 mesicu

Napsala jsem HM prvni aby chvilicku vydrzela, ze dokoncim hovor a hned si muzeme zavolat, odepsala, ze v poradku, ze nemam pospichat...Jakmile jsem domluvila s Jancou, hned jsem ji napsala, ze jsem ready a ze muzeme volat...

Na videu na druhe strane se objevil usmevavy oblicej, na chvili do zaberu stracila hlavu Poppi, pozdravili jsme se a HM hned, ze je mala uzasna a ze me musi mit hrozne rada a ja ji..tak jsem ji to potvrdila :) Pak jsme se soucasne zeptali jak se mame, tak jsem nechala ji odpoveded prvni a tak nejak jsme zacali povidat.
Nejdrive povidala o detech, rodine, jejim manzelovi a o ni samotne, o praci manzela (pracuje v nejake ucetni firmy zabivajici se danema) o tom co delala ona nez zustala s detma doma, precovala u stejne formy jako jeji manzel, ale rikala ze ji to moc nebavi ta prace, ze by chtela delat neco vice akcniho, ale ze ji zatim staci tri deti, to je pry akcni az dost :D.
Pak mi tak nejak nastinila jak to vypada ve vsedni den, chlapec chodi do skolky jako ostatni deti, jen 2-3x tydne dojizdi na terapie/sezeni na ktere muze au-pair jet s nim, myslim si ze je to velice prinosne, terapeut dava doporuceni co s nim delat, nebo jak ho zabavit a tak. Dokonce mi na nej dnes HM poslala i emailovou adresu kdybych se chtela na cokoliv zeptat, coz je hodne pekne od ni ( psala jsem ji totiz jeste email o adresu na jejich byvalou ap, tak mi poslala jak na ni, tak na jejich soucasnou babysitterku a i prave na toho terapeuta).
Rikala, ze holky nejsou nijak narocne, takze chodi do parku, do zoo, do muzeii se s nimi da, na plaz zajet, do lesa atd. Pry maji hodne radi foukani bublin a ja taky, mam to dokonce napsane v prihlasce do programu  :D.
Jsou pry hodne rozdilne a kazdou bavi neco jineho, ale vesmes si dokazi vyhrat spolu. Maji pejska (zapomnela jsem co je to za rasu,ale pry nejaky maly,takze ne zadne hovadko) ktery ma moc rad deti ale je obcas moc exited takze kdyz treba bezi tak povali jedno dite a druhy, no jako tady na poli, to same :D.

Pak jsem se ptala na pracovni dobu, tak ta je Pondeli az Ctvrtek od 8 rano do 18-18:30 podvecer s tim, ze je tam prestavka cca 2-3 hodinky, jak to vyjde. A pak je to trosku slozitejsi..Au-pair muze mit volne vikend s tim ze v patek odpracuje/pomuze rodine 5 hodin (myslim,ze je to od 8 rano do jedne odpoledne) a pak ma volny vikend, nebo kdyz by chtela mit au-pair volny patek, tak si tech pet hodin odpracuje/pomuze v sobotu, to je tusim stejny cas, takze porad je dost casu i na vikend...Myslim,ze podminky jsou zatim fer pro obe strany a hlavne mi porad ujistovala, ze to bude opravdu jen o detech, zadny uklid, maximalne pomoc s pradlem, udrzovat pokojicky deti v cistote a play room to same, sem tak treba ty pokoje preluxovat, coz mi vubec nevadi a s tim se pocita.

Mela bych svuj vlastni pokoj s koupelnou a MUZU TAM JIST A PIT!! ;) Rikala,ze pokoj je moje osobni misto, prostor kam oni nechodi.
Nemaji problem pokud by mi priletela rodina, nebo pratele z CR aby prespali v dome a ani by nebyl problem s tim kdyby nejaka kamaradka au-pair nebo co uz je v USA prisla/prijela na navstevu.

Dale bych mela k dispozici vlastni auto, nejaky off road - jeepa, sice starsiho pry ale je v dobrem stavu, je to automatika (to jeste budu muset nekde natrenovat :D ,protoze v USA je pry vetsina aut automat :/ ), benzin by mi davali kazdy tyden nejakou sumu, neptala jsem se kolik, mi prislo hrube, ale pry to vystacilo i na to kdyz ap jela nekam sama. Kdyzbych sla nekam ven a jela autem byli by radi kdybych byla do pulnoci s autem doma. Jinak vecerka jako takova neni, jen kdyz bych druhy den pracovala tak nechodit dyl nez ve dvanact a pokud druhy den mam off tak kdyz bych byla dele venku nez do jedne, tak poslat sms aby vedeli ze prijdu pozde, nebo ze nekde prespim a tak. Jeste dodala, ze neni moje mama a nemuze mi prikazovat a zakazovat v kolik mam chodit domu, ale ze by radi vedeli co se mnou je a kde jsem.

Nevadi jim piercing and moje tetovani, coz je super. Kdyz jsem se na to ptala, tak HM rikala, ze to vidi u me v prihlasce, kde vsude mam kov a tetovani, tak pry je ji to absolutne jedno a kouka se na charakter cloveka a na to jaky je s detmi a jaky je to clovek celkove nez na to, jestli ma nejakou ozdobu.

Cely rozhovor se nesl v krasnem pratelskem duchu a obe jsme se moc nasmali, ona me porad chvalila jake mam super reference a ze ji hodne zaujalo to, ze se staram ted o tri deti a jak to pry vsechno zvladam, kdyz jsou rodice oba u policie, nastinila jsem ji trochu muj rozvrh tady, i kdyz poradne zadny nemam, byla z toho docela v soku a pry ze musim byt super, kdyz vse zvladam. Take se ji libi,ze mam zkusenost s autistickymi detmi a ze je na fotkach videt, ze jsem s nimi hrozne happy a ze me ta prace bavi, ze je to pro me konicek ne zamestnani coz je pravda. Vazne si uzivam kazdou chvili kdy lezeme v parku, behame, hrajeme na schovku, nebo jen tak lezime v trampoline a pozorujeme letadla :)

Preji ai aby au-pair byla soucasti jejich rodiny a ze se budou snazit ji vytvorit co nejlepsi zazemi pro to aby ten rok v USA byl co nejlepsi. Meli predtim ap z Nemecka, ale skoncila pred asi mesicem, od te doby maji jen babysitterku, ktera pomaha HM a pomaha ji i kdyz tam je ap prave v ten patek a nebo sobotu.

Pak jsme presrli na to kdy by potrebovali au-pair, ja jsem hned rekla, ze tady budu koncit az na zacatku srpna a ze bych chtela nejaky cas stravit s rodinou a take cas na vizum a moje prvni mozne datum, kdy letet je 4.zari, tak se na me usmala a vysvetlila mi ,ze kdyby jsem se rozhodla pro jejich rodinu, ze klidne pockaji i kdybych mela priletet az v prosinci...No proste super..Pak jsme si jeste chvili povidali o tom co delam s detma tady, jak jsem tu dlouho, co ocekavam od pobytu v USA a proc jsem se rozhodla zrovna pro USA. Pak jeste o tom, ze jestli by bylo mozne abych mluvila i s jejim manzelem, ze jestli mi nevadi, ze mu na me posle email a domluvime se. Jasne ze mi to nevadi. Takze jsme se pak domluvili na zitrek/nedeli opet na treti odpoledni.
Mluvili jsme cca 40 minut a bylo to vazne skvele, hodne jsem si to uzila a mam z nich super pocit! :)
HM mi pak asi 20 minut na to napsala email, ze jsem skvela a ze si hovor uzila a ze se tesi na dalsi...Jak mile...
Pote jsem se usmivala mozna jeste pul hodiny jak mesicek na hnoji :D :D :D

Tot snad vse a doufam, ze jsem Vam poskytla vycerpavajici informace.

Kdyby nekdo kdo tohle cte, mel nejaky napad na nejakou otazku co by me mela zajimat o rodine a nejak tu chybi popsane to a to, klidne napiste, vazim si vsech napadu a ma zasoba otazek vyprsela...:)

2 comments:

  1. jé, tak to je super a zní to dobře! :) a to je teda v NY? je super, že tě ta aupaiřina baví, to se divim a máš můj velkej obdiv... mě to vždycky po nějaký době už moc nebavilo :D

    ReplyDelete
  2. zatim v NY, ale budou se stehovat, doufaji ze behem cervence, do Virginie, meli by byt nekde do 30minut autem od DC, ale jeste nevedi presne kde, ona mi rikala nazev te oblasti,ale ja jsem si to nezapsala a uz jsem se ji na to nechtela znovu ptat, jsem hrozna :D nenapadne na to zitra navedu rec s tim HD ;)
    Dekuji a jinak bavi, bavi me to stale, ja si dokonce dokazu predstavit pak treba delat nanny nekde tady v Anglii nebo neco tak ;) k mapam me uz nikdo nedostane :D

    ReplyDelete